GARANTİ VE İADE KOŞULLARI
GARANTİ ŞARTLARI
Değerli müşterimiz; Üretici/İthalatçı, satın almış olduğunuz ürünü aşağıdaki koşullar dahilinde garanti eder.
1. Garanti süresi, malın teslim tarihinden itibaren başlar. Garanti süresi 6502 sayılı kanun kapsamına giren tüketiciler için 2 yıldır. Garanti süresi içerisinde değiştirilen ürünlerin garanti süresi, satın alınan ürünün garanti süresi ile sınırlıdır.
a. Ürünün arızalanması sonucunda bakım, onarım ve değiştirme için tamirde geçen süre garanti süresine eklenecektir. Azami tamir süresi 30. (ürüne göre değişiyor) iş günüdür. Bu süre, servis istasyonuna değiştirilmesi için üretici/ distribütör firmaya yapılan başvuru tarihinden itibaren başlar. Ancak tamir edildiği bildirildiği ve/veya teslim alacağı tarih önceden bildirildiği halde teslim alınmayan ürünler için tamirden sonra serviste geçen süre garanti süresine eklenmeyecektir.
b. Ürünün garanti süresi içerisinde, gerek malzeme, gerekse imalat ve montaj hatalarından dolayı arızalanması sonucu ilgili servis istasyonlarımızda bakım, onarım ve işçilik masrafı ve parça bedeli alınmaksızın ücretsiz olarak yapılacaktır.
c. Satışa arz edilen ürünlerimizin garanti süresi içerisinde arızalanıp onarımı, onarımı mümkün olmaması halinde servis istasyonlarımızca verilecek rapor doğrultusunda değiştirme işlemi yapılabilecektir.
d. Garanti süresinin devam edebilmesi için, varsa periyodik bakımların mutlaka yetkili servislere yaptırılması gerekir. Aksi halde ürününüz garanti kapsamı dışında kalacaktır.
e. Garanti süresi içinde arızalanması halinde ürün sahibi yetkili servise Garanti Belgesi ile başvurması zorunludur.
f. Garanti uygulaması yalnızca imalatçı/ distribütör firmanın yetkili servis istasyonlarında yaptırılması halinde geçerlidir.
2. Garanti kapsamı, garantiye dahil olmayan hususlar maddesinde belirtilenler dışında malın tamamını; fabrikasyon ve işçilik hatalarına karşı imalat, montaj ve malzeme hataları yüzünden çıkabilecek arızaların giderilmesi, tamiri mümkün olmayan parçaların değiştirilmesi veya tamir edildiğinde tekrar kullanılabilecek olan parçaların onarılıp tekrar kullanılmasını kapsar. Garanti, yetkili servis tarafından parçaların tamiri veya değiştirilmesi ve garanti kapsamında ortaya çıkan soruna bağlı olarak yapılan işçilik ücretini de kapsar.
3. Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 11 inci maddesinde yer alan; Sözleşmeden dönme, Satış bedelinden indirim isteme, Ücretsiz onarılmasını isteme, Satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, haklarından birini kullanabilir.
4. Garantiye dahil olmayan hususlar
a.Ürünün teknik özelliklerini ve standartlarını bozacak biçimde yapılmış standart dışı ilaveler veya değişiklikler sonucu meydana gelebilecek arızalar
b. Ürünün kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından ve/veya belirtilen talimatlara uyulmamasından meydana gelen arızalar
c. Her türlü afet (yangın, sel, tufan, deprem vb.) kaza ve/veya yangın sonucu meydana gelen arızalar
d. Yetkili servis dışında yapılmış hatalı bakım, ayar, kontrol ve tamiratlardan doğan arızalar
e.Aracın amaca uygun olmayan şekilde hor ve kötü kullanılması ve bu kötü kullanımdan dolayı meydana gelen zarar ve ziyan ile arızalar
f. Orijinal olmayan ve/veya sahte-taklit parça kullanımından kaynaklanan arızalar
g.Temizlik veya parlatma amacı ile aracın aksamları üzerinde oluşan kabarma, solma, yırtılmalar
h. Normal kullanım sonucunda aşınan ve zamanla değişmesi gereken parçalar, sarf ve ömürlü malzemeler, ürün kullanıldıkça bozulabilecek ayarlar ve bu sebeple çıkabilecek işçilik ve malzeme masrafları
5. Aşağıdaki durumlarda araç garanti kapsamı dışında kalacaktır.
a.Orijinal olmayan yedek parçaların veya kullanma kılavuzunda tavsiye edilen nitelikler dışında başka parçaların kullanılması
b. Aracın amaca uygun olmayan şekilde kötü kullanılması ve bu kötü kullanımdan dolayı meydana gelen zarar ve ziyanlar
c. Distribütör / İmalatçı firma ve yetkili kuruluşlardan yazılı izin alınmadan ürün üzerinde her türlü modifikasyon yapılması
d. Ürüne üçüncü kişiler tarafından veya yetkili olmayan servisler tarafından müdahale edilmesi, sökülmesi ve/veya tamir edilmesi
e.Var ise periyodik bakımlarının zamanında ve yetkili servislerde yaptırılmaması
f. Ürün seri numarası gibi ürünü belirleyen tanıtıcı rakamlar, harfler, levhalar etiketler üzerinde yapılan tahribat ve/veya değişiklik halinde ürün garanti kapsamı dışında değerlendirilir.
g.Ürününüzü Kullanma Kılavuzuna uygun olarak kullanınız. Kullanma Kılavuzuna uygun kullanmamanız ürününüzün garanti kapsamı dışına çıkmasına sebep olacaktır.
6. Müşteriler, bakım ve onarım ile ilgili servis istasyonları ile aralarında meydana gelen anlaşmazlık durumlarını, servis istasyonlarının ilgili olduğu imalatçı/ithalatçı kuruluşlara mektup veya e-mail ile bildirmek durumundadırlar.
CAYMA HAKKI
Tüketici (Müşteri), 14 (on dört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin işbu Mesafeli Satış Sözleşmesin’den cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır. Cayma bildiriminizi cayma hakkı süresi dolmadan www.sasta.com.tr ‘da yer alan kişisel üyelik sayfanızdaki iade seçeneği üzerinden veya 0553 226 50 02 numaralı telefon ile gerçekleştirebilirsiniz.
Tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
TÜKETİCİ’nin “Alışveriş Kredisi” ile ödeme seçeneğini seçmesi halinde, TÜKETİCİ, Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi Sözleşmesi'nden cayma hakkının, Banka ve TÜKETİCİ arasındaki Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi sözleşmesi kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. TÜKETİCİ'nin SATICI ile imzaladığı işbu Mesafeli Satış Sözleşmesi'nden cayması, Banka ile arasındaki Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi Sözleşmesi'ni otomatikman SONA ERDİRMEYECEKTİR. TÜKETİCİ'nin, Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi Sözleşmesi'nden cayması için cayma talebini Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi Sözleşmesi'nde belirtilen süreler içerisinde, yine Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi Sözleşmesi'nde öngörülen usule uygun olarak kredi veren Banka'ya yöneltmesi gerekmektedir. Bu kapsamda, TÜKETİCİ tarafından Banka'ya yapılması gereken bildirimin hiç yapılmaması veya geç yapılması durumunda ya da Banka ile TÜKETİCİ arasındaki kredi ilişkisi ile ilgili SATICI'nın hiçbir sorumluluğu doğmayacaktır.
Tüketicilerin şikayet ve itirazları: Siparişinize ve/veya siparişinize konu ürüne ve/veya siparişinizle ilgili herhangi bir konuda şikayetinizin olması halinde şikayetlerinizi yukarıda belirtilen iletişim bilgileri veya www.sasta.com.tr internet sitesinde belirtilen iletişim bilgileri vasıtasıyla SATICI’ya iletebilirsiniz. İletmiş olduğunuz şikayet başvurularınız derhal kayıtlara alınacak, yetkili birimler tarafından değerlendirilerek çözümlenmeye çalışılacak ve en kısa sürede size geri dönüş sağlanacaktır. İşbu sözleşme ile ilgili çıkacak ihtilaflarda; Türk Mahkemeleri yetkili olup; uygulanacak hukuk Türk Hukuku’dur.
Satışı ilgili mevzuatlar gereği resmi merciler nezdinde gerçekleştirilecek resmi işlemler ile tamamlanması öngörülen ürünler için Ön Bilgilendirme Formu ve Mesafeli Satış Sözleşmesi bir ön protokol niteliğindedir. Bu ürünlerin toplam bedeli, ödeme şekli ilgili Kampanya Şartlarında ve/veya Ürün Açıklamalarında belirtilecek olup, bu bedele satışa ilişkin resmi işlemlerin tamamlanması sırasında ortaya çıkacak masraflar dahil değildir. Söz konusu masraflar TÜKETİCİ tarafından resmi işlemlerin yerine getirilmesi esnasında ödenecektir. Bu satışlar, toplam bedelin TÜKETİCİ tarafından SATICI’ya ödenmesi ve resmi merciler nezdinde resmi işlemlerin yerine getirilmesi ile tamamlanmış sayılacaktır. Bu kapsamda cayma hakkı, kargo/teslimat ve benzeri nitelikteki uygulama alanı bulunmayan hükümler bu ürünler için geçerli olmayacaktır.
Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde geçerli olmak üzere İş bu Sözleşme ile ilgili çıkacak ihtilaflarda; her yıl Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından ilan edilen değere kadar olan ihtilaflar için TÜKETİCİ işleminin yapıldığı veya TÜKETİCİ ikametgahının bulunduğu yerdeki İl veya İlçe Tüketici Hakem Heyetleri, söz konusu değerin üzerindeki ihtilaflarda ise TÜKETİCİ/SATICI işleminin yapıldığı veya TÜKETİCİ/SATICI ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Mahkemeleri yetkili olacaktır.
İADE PROSEDÜRÜ
TÜKETİCİ'nin cayma hakkını kullandığı durumlarda ya da siparişe konu olan ürünün çeşitli sebeplerle tedarik edilememesi veya hakem heyeti kararları ile TÜKETİCİ'ye bedel iadesine karar verilen durumlarda, ödeme seçeneklerine ilişkin iade prosedürü aşağıda belirtilmiştir:
Ürün iadesi; iade bildiriminizi süresi dolmadan www.sasta.com.tr ‘de yer alan kişisel üyelik sayfanızdaki iade seçeneği üzerinden veya 0553 226 50 02 numaralı telefon ile gerçekleştirebilirsiniz. İade edilen ürün satıcıya ulaştıktan sonra ödeme iadesi aşağıdaki şartlarda gerçekleştirilir.
a) Kredi Kartı ile Ödeme Seçeneklerinde İade Prosedürü
Alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, TÜKETİCİ ürünü kaç taksit ile aldıysa Banka TÜKETİCİ'ye geri ödemesini taksitle yapmaktadır. SATICI bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların TÜKETİCİ'nin kredi kartına iadesi durumunda, konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka tarafından aktarılır. TÜKETİCİ'nin satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak ve TÜKETİCİ iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.
Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği TÜKETİCİ'ye nakit para ile ödeme yapamaz. SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, SATICI ilgili tutarı Banka'ya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür gereğince TÜKETİCİ'ye nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade, SATICI'nın Banka'ya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.
TÜKETİCİ, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve taahhüt eder.
b) Havale/EFT Ödeme Seçeneklerinde İade Prosedürü
İade, TÜKETİCİ'den banka hesap bilgileri istenerek, TÜKETİCİ'nin belirttiği hesaba (hesabın fatura adresindeki kişinin adına veya kullanıcı üyenin adına olması şarttır) havale ve EFT şeklinde yapılacaktır.
SATICI bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde geri öder.
Havale/EFT yoluyla alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği TÜKETİCİ'ye nakit para ile ödeme yapamaz. SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, SATICI ilgili tutarı Banka'ya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür gereğince TÜKETİCİ'ye nakit olarak ödeme yapılamamaktadır.
TÜKETİCİ, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve taahhüt eder.
c) Alışveriş Kredisi ile Ödeme Seçeneklerinde İade Prosedürü
İade, TÜKETİCİ'den banka hesap bilgileri istenerek, TÜKETİCİ'nin belirttiği hesaba (hesabın fatura adresindeki kişinin adına veya kullanıcı üyenin adına olması şarttır) havale ve EFT şeklinde yapılacaktır.
SATICI bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde geri öder.
Kredi yoluyla alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği TÜKETİCİ'ye nakit para ile ödeme yapamaz. SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, SATICI ilgili tutarı Banka'ya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür gereğince TÜKETİCİ'ye nakit olarak ödeme yapılamamaktadır.
TÜKETİCİ, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve taahhüt eder.